Årbok for Trysil 2022

I Årbok for Trysil 2022 finner du en fin kombinasjon av dagsaktuelt stoff og gode, historiske tilbakeblikk.

Butikksjefen på Norli med to eksemplarer av  Årbok for Trysil 2022 i hendene - Klikk for stort bildeÅrbok for Trysil selges blant annet hos butikksjef Anna Johansson på Norli bokhandel på Trysilsenteret. Runa Eggen

Runa Eggen skriver:

• Ljørdalen kirke feiret 150 år i høst. Det kan du lese om i årboka.
  • I Varåholla feiret de 300 år i vår. Marit Nyhuus har skildret feiringen.
  • Grete Storbæk Eriksen og Gjertrud Stordal ha satt ord på barns deltakelse i arbeid med veving på Østby.
  • Bli bedre kjent med Team Trysils mekkeklubb for ungdom mellom 13 og 19 år i Trysil og Engerdal.
  • Av steder «der ingen skulle tru at noen kunne bo», har årbok-redaksjonen tatt turen til Lysfoss i Varådalen.
  • Årets bildesak er fra Lerberget, Trysils største hoppbakke. Les historien og se bilder av arbeidet med byggingen av bakken. Halvor Næs i fint svev i Lerberget er også et godt og kjært bilde.

Dette og mye mer kan du lese om i den 38. utgaven av Årbok for Trysil.

Årboka koster 220 kroner og selges på Norli bokhandel, Coop Mega, Coop Marked Ljørdalen, Coop Marked Søre Osen, Joker Jordet og Nærbutikken Søre Trysil.

Utgiver er Trysil kommune. I redaksjonskomitéen sitter biblioteksjef Tone Odden, kultursjef Anne N. Sætre,  avdelingsleder på kommunikasjonsavdelingen i Trysil kommune Harald Nyberg og Runa Eggen.