Babykino annenhver tirsdag

Babykinoen er først og fremst et tilbud til voksne med barn under 1 år, men andre er også velkomne.

Inngangspartiet til Trysil kino i kulturhuset Hagelund - Klikk for stort bilde Ramona Nordnes, Trysil kommune

Første babykino er 12. november kl. 12. (Vi må dessverre avlyse den planlagte babykinoen 29. oktober på grunn av årskontroll av sceneutstyr). Billettene koster 100 kroner. Voksne med småbarn har to seter til disposisjon. Billettene kjøpes som vanlig på trysilkino.no, i eBillett-appen, på servicetorget i rådhuset mandag-fredag kl. 10-15 eller i kinokiosken fra en halvtime før filmen starter.

Lav lyd

- Vi viser populære og aktuelle kinofilmer og kjører lavere lyd slik at de små ikke blir skremt. Vi har også på litt lys i kinosalen slik at det er lett for de voksne å gå ut og inn av kinosalen ved behov, sier kinosjef Nils Strålin Stenmyren.

God takhøyde

Det er god takhøyde for prating, pludring, hyling, gråting, latter og amming.

- Og vi legger til rette for at ungene kan stelles, oppvarming av babymat og trygg oppbevaring av barnevogner i vestibylen, sier Nils.

Kinokiosk

I tillegg til det vanlige utvalget i kinokiosken som popcorn og brus vil babykinopublikummet også kunne få kjøpt kaffe og te med noe godt til både før, under og etter filmen.

Hva skal vi vise?

Kinosjefen tar gjerne imot ønsker om filmer på babykinoen. Send en e-post til kino@trysil.kommune.no.

Nils Strålin Stenmyren
Kinosjef/kulturhusleder