Bedriftsbesøk i Ljørdalen

Ordfører Erik Sletten og næringssjef Marie B. Låte har hatt en flott dag i Ljørdalen og Fulufjellet.

Denne artikkelen er over ett år gammel og kan inneholde utdatert informasjon

Jan Erik Nordnes, Cindy Foss Floden, Timo Bjørseth, Jarand Holtekjølen Dugstad og Erik Sletten i bunnen av bakke - Klikk for stort bildeJan Erik Nordnes, Cindy Foss-Floden og Timo Bjørseth hadde mye flott å vise fram til samfunnsplanlegger Jarand Holtekjølen Dugstad, ordfører Erik Sletten og næringssjefen som for anledningen var fotograf. Marie B. Låte, Trysil kommune
Samfunnsplanlegger Jarand Holtekjølen Dugstad var også med på turen. De tre fikk omvisning i hytteområde og skianlegg i Fulufjellet. Jan Erik Nordnes er sentral både i Fulufjellet Alpinanlegg og i hytteutbyggingen.

- Før vi dro til Fulufjellet, var vi innom butikken Kulør Fulufjellet i Ljørdalen og Ljøratunet der det nå foregår en stor ombygging, sier næringssjefen.

Butikken

Kulør Fulufjellet server store deler av hytteutbyggingen med innendørs materialvalg samt etterspurte interiørprodukter til hyttegjester med alt fra senger og sofaer til lys og servietter.

- Mange av kjøperne våre synes det er verdifullt å ha mulighet til å se på materialvalgene her hos oss når de skal kjøpe hytte. Butikken gir oss mange muligheter til å yte god servise til hyttemarkedet, sa Jan Erik Nordnes til de tre gjestene.

Lokale entreprenører

De var også innom ei hytte som er under oppføring aller øverst i området og fikk se den storslåtte utsikten fra inne i hytta. Jan Erik Nordnes fortalte at mesteparten entreprenørene der er fra Ljørdalen og resten fra andre deler av Trysil.

- Det er gledelig å se at verdiskapingen er så lokal og kommer lokalsamfunnet til gode, sier næringssjefen.

Masterplan

Utvikler Timo Bjørseth fortalte om planer for både flere hytter og leilighetsbygg som ligger i masterplanen og som det jobbes intenst med.

- Det har skjedd mye siden sist vi var på besøk i Ljørdalen og mer skal skje, ser jeg av masterplanen. Det er veldig spennende og flott for Trysil med et anlegg i litt roligere omgivelser for de som ønsker det, sier ordføreren.

Kjelkebakke

De avsluttet bedriftsbesøket i bunnen av Fulufjellet Alpinsenter. Der er det mye aktivitet med bygging og utbedringer, blant annet et nytt, flott kafébygg.

- En aktivitet som har blitt veldig populær i det siste, er aking i vår nye kjelkebakke. Den må oppleves! Så det er bare å ta turen til Fulufjellet der du får leie både kjelke og hjelm, sa Cindy Foss-Floden.

Jan Erik Nordnes, Erik Sletten og Timo Bjørseth i bygg under oppføring - Klikk for stort bildeJan Erik Nordnes, Erik Sletten og Timo Bjørseth. Marie B. Låte, Trysil kommune