Best i Innlandet

Sina Zachariassen Skogli og Stein Jarle Skjærbæk Johnsen er Innlandets beste elever i helsearbeiderfaget. Vi gratulerer!

En ung kvinne og en ung mann har hvert sitt diplom og en blomsterbukett - Klikk for stort bildeSina Zachariassen Skogli og Stein Jarle Skjærbæk Johnsen gikk til topps i fylkesmesterskapet! Ingunn Flermoen

Yrkesfag ved Trysil videregående skole har gjort det knallsterkt i fylkesmesterskapet.

Til topps i helsearbeiderfag

Sina Zachariassen Skogli og Stein Jarle Skjærbæk Johnsen fra 2HEA på Trysil videregående skole har deltatt på fylkesmesterskapet i helsearbeiderfaget som var på Storhamar videregående skole. Etter å ha levert en god forberedelsedel og gjennomført den praktiske oppgaven på eksemplarisk vis, så ble de kåret til Innlandets beste elever i helsearbeiderfaget.

Til topps i barne- og ungdomsarbeiderfaget

Tidligere denne måneden deltok Sanne Spronk og Emma Gunro fra 2BUA i fylkesmesterskapet i barne- og ungdomsarbeiderfaget. Og de tok med seg en høyst respektabel andreplass.

- Vi på Trysil videregående skole er stolte av elevene våre og alt de får til, sier avdelingsleder yrkesfag Yngve Skarpsno Westby.

Oppgaven til Sina og Stein Jarle

I fylkesmesterskapet var det i alt fem lag med to elever på hvert lag. Sina og Stein Jarle fikk en pasient på skjermet enhet med diagnosen demens og type 1 diabetes. De hadde i forkant skrevet en planleggingsdel, og de ga helsehjelp til pasienten som et rollespill. Sina og Stein Jarle veiledet morgenstell, målte blodsukker, serverte frokost og motiverte pasienten til aktivitet. Pasienten var urolig noe som gjorde at de endret planlagt stell basert på pasientens behov.

Skryt

Tilbakemeldingene var tipp topp, og dommerne var fornøyde med både holdningene, den faglige kompetansen og ferdighetene til Sina og Stein Jarle.

-  Vi fikk mye skryt for planleggingsdelen, og de syntes vi utfylte hverandre så bra, forteller Sina.

-  Vi fikk diplom, søsterur, sjokolade og blomster - og mye oppmerksomhet og skryt. Det var en skikkelig artig opplevelse, og vi er så fornøyede, sier Stein Jarle.

Dyktige medarbeidere

- De nybakte fylkesmestrene jobber begge i helse og mestring. Sina jobber helgestilling i 3. avdeling på Trysil bo- og aktivitetssenter, og Stein Jarle jobber helgestilling i avdeling 3 i enhet for hverdagsmestring. Trysil kommune gratulerer våre dyktige medarbeidere med flott innsats! sier kommunalsjef Britt Støa.

Vi gratulerer alle med sine pallplasser!