Bjørn Nysæter stiller ut på Galleri Vågal

Bjørn Nysæter fra Jordet er hovedutstiller på Galleri Vågal i Løkjavegen 16 fra 22. juni til 20. juli.

Brystbilde av Bjørn Nysæter - Klikk for stort bilde74 år gamle Bjørn Nysæter fra Jordet viser fram et bredt spekter av motiv og teknikker på Galleri Vågal. Privat

Knut Stålung Walbye i Galleri Vågal skriver:

Bjørn Nysæter (født 1950) er innfødt trysling bosatt i Jordet. Han har hatt tegning som hobby hele livet. Han hadde sin første utstilling i kulturhuset Hagelund i 2004. Da hadde han gått på to akvarellkurs - i 1995 og 2003. Den gangen var det stort sett akvarell det dreide seg om for Bjørn, men etter hvert har det blitt mest akryl og olje. Han har også prøvd seg litt med pastellkritt. Etter å ha bygd eget atelier i 2015 tilbrakte han stadig flere timer ved staffeliet.

Åpningstider

Bjørn viser på denne utstillingen et bredt spekter av motiver og teknikker. Det meste er produsert de siste 3-4 årene.
Lørdag 22. juni kl. 12 holder vi vernissasje med kunstneren til stede i galleriet. Den dagen er galleriet åpent til kl. 19. Bildene skal henge i galleriet til 20. juli. Åpningstider i perioden er:

• Tirsdag-fredag kl. 11-17
  • Lørdag og søndag kl. 11-16
Maleri av deler av kvinneansikt - Klikk for stort bildeDette er ett av bildene Bjørn Nysæter stiller ut på Galleri Vågal. Galleri Vågal