Gågruppa på Borgtun fikk frivillighetsprisen 2022

Hovedutvalg for helse, omsorg og sosial ga enstemmig Trysil kommunes frivillighetspris 2022 til gågruppa på Borgtun.

Kari Holmseth, Ida Busk, Målfrid Øvergård og Arne Moren - Klikk for stort bildeHer er gågruppa på Borgtun ved Kari Holmseth, Ida Busk, Målfrid Øvergård og Arne Moren. Elisabeth Sakrisson, Trysil kommune

Hovedutvalget begrunnet tildelinga slik:

I Trysil er vi så heldige å ha ei gruppe med frivillige som bistår kommunen i sitt arbeide. Flere ganger i uka møter fire dedikerte personer opp på Borgtun og tar med seg beboere ut på tur i frisk luft i nærmiljøet. Dette har de trofast gjort i 10-12 år, med glede og medmenneskelighet. Et flott eksempel på samarbeid mellom det offentlige og det frivillige.

Så i frivillighetens år 2022, er det med stor glede vi i år tildeler frivillighetsprisen til Gågruppa på Borgtun. Gågruppa består av Arne Moren, Ida Busk, Kari Holmseth og Målfrid Øvergård.

Vi håper dere fortsetter med dette flotte arbeidet som frivillighetens ambassadører i samarbeid med kommunen.

Gratulerer så mye med prisen. Vi håper å se dere ute på tur i mange år framover og oppfordrer flere til å følge deres eksempel.

Vi gratulerer gågruppa på Borgtun så mye med frivillighetsprisen!

Inger Sørensen og Britt Støa - Klikk for stort bildeLeder Inger Sørensen la fram hovedutvalgets forslag i møtet 10. november. Til høyre sitter kommunalsjef Britt Støa. Ramona Nordnes, Trysil kommune