Hold Trysil rent-aksjonen 2021

Elever fra Trysil ungdomsskole og Innbygda skole plukket 500 kilo søppel i Innbygda i går.

Denne artikkelen er over ett år gammel og kan inneholde utdatert informasjon

Ungdomsrådet med søppelhenger - Klikk for stort bildeTrysil ungdomsråd takker alle elevene som var med og plukket søppel i Innbygda. Beathe H. Sande, Trysil kommune
Det er Trysil ungdomsråd som arrangerer Hold Trysil rent-aksjonen. De melder om en vellykket aksjon der 500 kilo søppel ble tatt imot og veid på de to mottakene de hadde satt opp.

Smittevern

Aksjonen var litt annerledes enn tidligere år på grunn av smittevern, forteller fagleder for byggende barne- og ungdomsarbeid Beathe H. Sande.

- For eksempel avsluttet vi ikke med den tradisjonelle grillingen og servering av pølser til de flinke søppelplukkerne. I stedet ble de belønnet med hver sin is som de fikk klassevis på skolene etter endt innsats, sier hun.

Stor takk

Ungdomsrådet sender en stor takk til alle elevene som ryddet søppel, og til Trysil kommune, SØIR og Kiwi Sørhusjordet som stilte med premier og utstyr til aksjonen.