Hønebesøk på bo- og aktivitetssenteret

Beboerne i avdeling 3 og 4 har fått en ny kjæledegge - høna Pip. Den kom på besøk 2. februar og kommer igjen.

Marlies van Pieterson med høna Pip på skuldra så  beboer kan få strøket den - Klikk for stort bildeDet var gjevt å få klappe på den store, rolige høna Pip som Marlies van Pieterson er matmor til. Siv Bekkvang Stengrundet, Trysil kommune

Avdelingsleder i avdeling 3 på Trysil bo- og aktivitetssenter Siv Bekkvang Stengrundet sier at de eldre satte stort pris på besøket av Marlies van Pieterson og hennes fire år gamle koppermarantzhøne Pip.

Mat og kos

- Pip er veldig snill og elsker rosiner. Mange beboere her matet henne, både rett fra hånda og fra golvet. Alle syntes det var skikkelig artig å se Pip trippe rundt. De fikk også muligheten til å klappe og stryke Pip hvis de ville. Besøket var så populært at vi har sikret oss at Marlies og Pip kommer tilbake allerede 19. mars, sier Siv.