Ingen hygieneavvik i avdeling 2 og 3

Hygienegruppa er godt fornøyd etter å ha vært hygienepoliti på Trysil bo- og aktivitetssenter.

Seks helsearbeidere  - Klikk for stort bildeGlade hygienevinnere i avdeling 3 som delte hygieneseieren med avdeling 2. Mona Holmseth, Trysil kommune

5. mai er den internasjonale hygienedagen, forteller Mona Holmseth i hygienegruppa på bo- og aktivitetssenteret. Den datoen passet ikke i år, men 8. mai tok gruppa på seg hygienepolitihatten og gikk runden på huset.

Basale smittevernrutiner

- Vi så etter hvordan basale smittevernrutiner i forhold til arbeidsantrekk, smykke- og klokkebruk,  negler og neglelakk overholdes her på huset. Avdeling 2 og 3 gikk seirende ut av konkurransen med null avvik. Flott! De belønnes med fortjent heder og ære for innsatsen, og kake så klart, sier Mona.

To og tre avvik

Nå håper hun at de to andre avdelingene på bo- og aktivitetssenteret også får null avvik neste gang hygienepolitiet kommer på besøk. I denne runden fikk de henholdsvis to og tre avvik.

- Det er veldig viktig at basale smittevernrutiner følges, for det reduserer smittespredning betraktelig, sier Mona.

Fire helsearbeidere - Klikk for stort bildeGlade hygienevinnere i avdeling 2 som delte hygieneseieren med avdeling 3. olmseth, Trysil kommune