Jordet barnehage besøkte elgjaktlag

I Jordet er det en tradisjon at barnehagen drar på besøk til elgjegere for å se på fangsten.

Denne artikkelen er over ett år gammel og kan inneholde utdatert informasjon

Hodet på skutt elg på henger - Klikk for stort bildeDagen fangst for jaktlaget så langt var en stor elgokse. Trysil kommune
Elgjakta er viktig for mange i Trysil og helt nødvendig for å forvalte elgstammen.

Styrer Lena Smith Høiby forteller at hele barnehagen, store og små, var med på turen. I tillegg til dagens fangst, en stor elgokse, fikk de også komme inn på låven og se på de fire dyrene jaktlaget hadde skutt og slaktet tidligere i jakta.

- Veldig stas og skikkelig spennende, sier Lena.

To barn ser på fire elgskrotter som henger på låve - Klikk for stort bildeElgjakt er aktiv forvaltning av elgstammen i Trysil. Mange jakter og barna lærer fort hvor elgkjøttet på middagsbordet kommer fra. Trysil kommune