Klagefrist sentrumsplanen

Er du bortreist i ferien, kan du få utsatt klagefrist.

Dronebilde av Trysil sentrum med Trysilelva og Trysilfjellet - Klikk for stort bildeDronebilde av Trysil sentrum med Trysilelva og Trysilfjellet. Anders Gloslie

Plansjef Bjørn Tore Bækken ser at det for enkelte kan være utfordrende i disse ferietider å utforme en god klage hvis man ønsker det, og kommer med en tilleggsopplysning i forhold til klagefrist på den vedtatte sentrumsplanen.

• Klagefristen er etter loven tre uker - og det betyr 26. juli. Vi gjør samtidig oppmerksom på at du kan få forlenget klagefrist dersom du har særlige grunner for dette, for eksempel at man er bortreist eller syk.
  • Har man behov for forlenget klagefrist, må man sende en skriftlig henvendelse til kommunen om dette og oppgi en begrunnelse. Da vil vi vurdere hvert enkelt tilfelle opp imot begrunnelsen som gis.

En eventuell henvendelse sendes til postmottak@trysil.kommune.no eller til Trysil kommune, postboks 200, 2421 Trysil. Merk henvendelsen med saksnummer 2023/1643.

Gå til kunngjøringsteksten med plandokumentene og klageskjemaet.