Mobilitet og logistikk hos Trønder Taxi

Ordfører og næringssjef har hatt et informativt besøk av Trønder Taxi. Og de trenger flere sjåfører!

To kvinner og to menn står foran en stor hvit taxi - Klikk for stort bildeFra venstre ser vi Turid Backe-Viken, Øystein Bergquist, Anja Holmøy Aamold og Bjarne Aas Farbu. Grete Myrvold Rydje, Trysil kommune

Sist i juni hadde ordfører Turid Backe-Viken og næringssjef Anja Holmøy Aamold bedriftsmøte med Trønder Taxi.

Næringssjefen forteller dette om bedriftsmøtet:

Få drosjetjenesten til å fungere best mulig

Markedssjef i Trønder Taxi og ansvarlig for drosjekjøringen i Trysil Bjarne Aas Farbu har vært i Trysil og informert oss om hvordan det går med drosjetjenesten i Trysil. Samtidig har vi også sett på om det er noe Trysil kommune kan bidra med for å få tjenesten til å fungere enda bedre.

Trenger sjåfører

Trønder Taxi har biler nok, men trenger sårt flere sjåfører. Selv om de har et godt samarbeid med blant andre Gammel nok, så klarer de ikke å rekruttere nok folk og spesielt ikke i helgene. Vi ble enige om å opprette kontakt mellom Trønder Taxi og voksenopplæringen for å se på muligheten for å rekruttere sjåfører der.

Status

Den daglige driftsstatusen fra Trønder Taxi er at TT (tilrettelagt transport) håndterer anbudskjøringen godt, men at de fortsatt har mye å gå på for å gi en god nok tjeneste til fastboende og turister. Farbu og Trønder Taxi ser stort potensiale i drosjekjøringa i Trysil, men vil aldri klare å dekke fullt opp de store besøkstoppene i vintersesongen.

Ønsker dialog

Trønder Taxi jobber hardt for å bygge opp tilliten i markedet og ønsker å komme i dialog med både restaurantforeningen, eldrerådet og råd for personer med funksjonsvariasjoner. For å oppklare eventuelle misforståelser og bli enige om beste mulige metode for å gi et godt tjenestetilbud.

Supplement

Trønder Taxi er godt kjent med Trysil kommune og SITEs samkjøringsapp nabogo. De ser ikke på denne appen som en konkurrent, men snarere et supplement.

Han inviteres til et av de første møtene i eldrerådet og råd for personer med funksjonsvariasjoner etter sommerferien.

Takk for besøket Bjarne!