Sorteringseksperter fra Nordre Trysil

3. og 4. klassingene på Jordet skole kan stolt vise fram beviset på at de er sorteringseksperter.

Denne artikkelen er over ett år gammel og kan inneholde utdatert informasjon
19 elever med diplom  - Klikk for stort bildeIkke rart elevene i 3. og 4. klasse på Jordet skole er stolte. De har kvalifisert seg til tittelen sorteringseksperter. Laila Elise Lauritsen, Trysil kommune

Og beviset det er et diplom fra Søir Gjenvinningsskole. 3. og 4. klasse har jobbet med sortering, gjenvinning og bærekraft i flere sammenhenger, deriblant naturfag. Og det har de tydeligvis gjort riktig så godt!

Gjenvinningsskole

- I forbindelse med dette arbeidet passet det fint å takke ja til en invitasjon om gratis busstur og besøk på Søir Gjenvinningsskole på gjenvinningsstasjonen i Elverum. Det er egentlig et tilbud til 4. klassingene i Søirs dekningsområde. Men siden 3. og 4. klasse går sammen hos oss, fikk 3. klassingene også bli med, sier rektor Elin Petershagen Åsbø.

Gjeveste plassen

15. november dro de i veg sammen med lærerne Laila Elise Lauritsen og Amalie Lund Herfindal.

- Søirs opplegg var ordentlig vellykket - veldig interessant og spennende, syntes elevene. Faktisk gikk det så bra på Søir Gjenvinningsskole at elevene våre dro hjem med tittelen sorteringseksperter og et stort diplom, der de takkes for innsatsen og deltakelsen. Nå har diplomet fått den gjeveste plassen på veggen i klasserommet, sier en stolt rektor.

18 elever og Søirs daglige leder inne på gjenvinningsstasjon - Klikk for stort bildeDet var skikkelig interessant å være hos Bjørn Erik Jønsberg på Søir gjenvinningsskole, synes elevene. Bjørn Erik er daglig leder i Søir. Laila Elise Lauritsen, Trysil kommune

Les mer om Søir Gjenvinningsskole