Takk for innsatsen!

Da har kommunestyret 2019-2023 hatt sitt siste møte. Vi takker dem for innsatsen!

De 25 politikerne og kommunedirektøren som deltok på det siste kommunestyremøtet 2019-2023 - Klikk for stort bilde Grete Myrvold Rydje, Trysil kommune

Kommunestyret 2019-2023

Første rekke fra venstre: Per Johnny Talaasen, Frp, Ole André Storsnes, Sp, varaordfører Stine Akre, SV, ordfører Erik Sletten, Sp, kommunedirektør Jan Sævig, Anders Nyhuus, H og Turid Backe-Viken, Ap. Alle politikerne på første rekke unntatt ordføreren har vært gruppeleder for sitt parti i kommunestyret.

Andre rekke fra venstre: Malin Skålholt Åkesson, Ap, Siv J. Broman Lyseggen, Ap (vara for Einar Hyllvang i møtet), Oddmund Myhr, Ap, Terje Stenseth, Ap (fast medlem fra 23.11.2021 da Even Eriksen fikk fritak), Linn Rundfloen, H, Tone Merete Øvergård, Sp, Frank W. Lie Bråten, Ap og Minde Storsnes, Sp (varamedlem for Kirsten Winge i møtet).

Tredje rekke fra venstre: Hans Gunnar Solvang, Sp, Jon Storfjord, Ap, Per Gunnar Stensvaag, Sp, Jan Ove Lyseggen, Sp (fast fra 1.8.2021 da Ida Nymoen fikk fritak), Bjørn Erik Støa, Sp, Thomas Pedersen, H, Henrik Skogstad, Sp, Inger Sørensen, Sp og Elisabeth Sakrisson, Ap.

Blir ikke med videre

11 av politikerne i kommunestyret 2019-2023 blir ikke med i kommunestyret 2023-2027. Åtte av dem gir seg, eller tar i alle fall en pause fra politikken. To av dem står på Sps varaliste; Hans Gunnar Solvang er første vara og Jan Ove Lyseggen er fjerde vara.

Ti politikere som ikke fortsetter i kommunestyret - Klikk for stort bilde Grete Myrvold Rydje, Trysil kommune

Første rekke fra venstre: Hans Gunnar Solvang, Sp (en periode), Malin Skålholt Åkesson, Ap (to perioder), Henrik Skogstad, Sp (en periode), Jon Storfjord, Ap (en periode) og Per Johnny Talaasen, Frp (to perioder).

Andre rekke fra venstre: Jan Ove Lyseggen, Sp (en halv periode), Terje Stenseth, Ap (en halv periode), Linn Rundfloen, H (to perioder), Frank W. Lie Bråten, Ap (to perioder) og Anders Nyhuus, H (tre perioder).

Kirsten Winge, Sp (en periode) gir seg også i politikken. Hun var ikke til stede på det siste kommunestyremøtet.

Se opptak fra kommunestyrets siste møte.

Her ser du hvem som sitter i Trysil kommunestyre 2023-2027.

De konstituerer seg 17. oktober, men det er allerede klart at Turid Backe-Viken, Ap blir ordfører og Bjarte Wigdel, H varaordfører.