Total Uteservice AS drifter fylkesvegene i Trysil

Fra 1. september 2024 er Total Uteservice AS driftsentreprenør på fylkesvegene i Trysil, opplyser vegeier Innlandet fylkeskommune.

Lastebil med plog og henger brøyter snø på veg - Klikk for stort bildeDen siste perioden er det Bjørn Baastad AS og Svevia Norge AS som har hatt vedlikeholdet på fylkesvegene i Trysil. Nå overtar Total Uteservice AS. Illustrasjonsfoto

- Total Uteservice AS vant anbudskonkurransene om å drifte fylkesvegene i Gjøvik-regionen, Sør-Østerdalen og Trysil, Engerdal og Rendalen, skriver fylkeskommunen på hjemmesida si.

I Rendalen, Engerdal og Trysil skal Total Uteservice AS drifte og vedlikeholde 559 kilometer fylkesveg de neste fem åra. Kontrakten som har en verdi på 189 406 570 kroner, kan forlenges med ett år.

Driftsoperatørens oppgaver

Driftsentreprenøren skal utføre varierte arbeidsoppgaver på vegne av fylkeskommunen. Blant de sentrale oppgavene er brøyting og strøing om vinteren, rengjøring av vegene om våren, kantslått om sommeren og registrering og utbedring av feil og mangler hele året.

- Disse oppgavene er viktige for å sikre god fremkommelighet og trafikksikkerhet på fylkesvegene, sier Iselin Vistekleiven som er leder av hovedutvalg for samferdsel i Innlandet fylkeskommune.

Melde fra om forhold på fylkesvegene?

Selv om entreprenørene jevnlig skal befare fylkesvegene, mottar fylkeskommunen gjerne tips på telefon 175 om forhold de bør kjenne til. Du kan også ringe Total Uteservice sin publikumstelefon 96 62 50 67.

Les mer om saken på innlandetfylke.no