Tre uker uten renhold i hjemmet

Vi har ikke fått tak i sommervikarer nok, så i ukene 26, 27 og 28 har vi ikke nok folk til å utføre renhold i hjemmet i enhet for hverdagsmestring avdeling 1, 2 og 3.

Vaskeutstyr - Klikk for stort bildeMangel på mannskaper gjør at vi dessverre ikke kan utføre renhold i hjemmene i tre uker i sommer.

- Vi beklager veldig, men vi er nødt til å prioritere de mannskapene vi har til pleie og stell disse tre ukene fra 24. juni til 14. juli, sier enhetsleder i enhet for hverdagsmestring Kirsten Abild Neby.

Berørte avdelinger

• Avdeling 1 gir tjenester til innbyggere i Innbygda, Nybergsund, Flendalen, Drevdalen, Vestby og Nordre Trysil.
  • Avdeling 2 gir tjenester til innbyggere i Søre Trysil, Østre Trysil og Vestre Trysil.
  • ​Avdeling 3 gir tjenester til beboere i Lundevegen, Antonsbakken, Pernup og de bemannede omsorgsleilighetene på Østhagen.

Tar kontakt

Kirsten beklager også at beskjeden om dette kommer så sent, men de har forsøkt i det lengste å se om det går an å få til en løsning. Det har de ikke lykkes med.

- Vi ringer de brukerne dette gjelder, sier Kirsten.

Slipper å betale

Og når tjenesten ikke blir levert, skal de hjemmeboende som har vedtak om renhold i hjemmet fra kommunens side, selvsagt heller ikke betale for dette disse tre ukene.

De som trenger hjelp til renhold og føler det er påkrevet å få det utført disse ukene, må spørre pårørende, naboer eller andre de kjenner, eventuelt koste på seg å leie inn et rengjøringsbyrå.

Kirsten Abild Neby
Enhetsleder