Trygt hjem for unge 15-21 år

Unge i alderen 15-21 år i Innlandet kan ta seg trygt hjem med drosje i helgene for kun 69 kroner per person.

Collage av to jenter i baksetet på en bil og en gutt i baksetet - Klikk for stort bildeInnlandet fylkeskommune finansierer prosjekt Trygt hjem Innlandet fylkeskommune

På røde dager - natt til andre og tredje juledag, natt til 1. januar, natt til langfredag, påskelørdag og første påskedag, samt natt til 1. mai, natt til 17. mai og natt til første pinsedag - er prisen 100 kroner per person.

Vilkår

Tilbudet gjelder natt til lørdag og natt til søndag hele året og i forbindelse med høytider og spesielle arrangementer. For å kunne benytte seg av ordningen, må det være minst tre passasjerer som skal hjem til samme område. Og de må bestille drosjen før kl. 20 og avtale hentetid mellom midnatt og kl. 3. Den som bestiller drosjen, må oppgi navn, fødselsår og telefonnummer til alle passasjerene som skal være med. Alle må møte opp til avtalt tid. Drosjen venter i maksimalt ti minutter.

Bestilling

Trysil er en del av Sør-Østerdal. Unge her kan reise hjem fra alle de andre kommunene; Elverum, Engerdal, Stor-Elvdal, Våler og Åmot. Veiledende maksimal kjørelengde er 80 kilometer. Hør med transportøren på forhånd dersom du bor lenger unna stedet du skal reise fra.

Drosjene kommer fra Taxi Hedmark og bestilles på telefon 62 58 88 88 eller ordre@ord.taxi-hedmark.no.

Les mer om Trygt hjem på Innlandet fylkeskommunes sider