Trysil-knuten er snart ferdig

Planen er at Trysil-knuten, vår kreative elvekant, blir klar og åpner for publikum om to til tre uker.

To kvinner står på en sandstrand - Klikk for stort bildeKultursjef Anne Sætre og landskapsarkitekt i Lab 4 prosjektering Julie Marie Stevik Engh gleder seg over den nye sandstranda. Ole Petter Blestad, Trysil kommune

- Nå må graset få gro til og sette seg før anlegget tas i bruk, opplyser Ole Petter Blestad, prosjektleder bygg i Trysil kommune.

Snart klart

Gangvegen opptil flomvollen, som har blitt brukt som anleggsveg, skal nå settes tilbake slik den var før. Det blir også ny beplantning her.

- Vi ber om forståelse for at området er gjerdet inn og ikke kan bli tatt i bruk før graset har satt seg og de siste tingene er ferdigstilt, sier kultursjef Anne Sætre som legger til at det er planlagt offisiell åpning 3. september.

Sandstranda

Sand er hentet og kjørt til den nye stranda som ser ut til å bli en fin og idyllisk badeplass langs elva. Nå gjenstår det kun noe pussing før den er klar.

Trysil-knuten

Når Trysil-knuten blir helt ferdig, så skal dette bli et spennende og trivelig aktivitetsområde med hinderløype, grillplass og mye mer ved flomvollen i Trysil sentrum. Prosjektleder bygg Ole Petter Blestad har gjennom hele byggeperioden sendt oss stadige oppdateringer om arbeidet med Trysil-knuten, vår kreative elvekant.

Les mer om aktivitetsløypa

Fallunderlag

Trysil-knuten skal være trygg å leke i for alle. Bakken under apparatene eller hindrene er derfor sikret med fallunderlag. Både fallunderlagene og hybridgresset er laget for å tåle vann og er også forankret slik at det ikke flyter opp hvis vannet går over. Produktene er fra Danmark, og leverandøren opplyser om at kunstgresset ikke vil løse seg opp i vann og bli til mikroplastavsetninger.

Byggingen

Entreprenør Anleggsgartner Arnesen har:

• ryddet opp på anleggområdet.
  • klargjort for fallunderlag ved de forskjellige elementene.
  • lagt på grus.
  • satt i stand stier og trapper.

Trysil-knuten skritt for skritt

Ole Petter Blestad