Trysil på volleyballkartet

11. august 2021 satte varaordfører Stine Akre Trysil på volleyballkartet.

Denne artikkelen er over ett år gammel og kan inneholde utdatert informasjon

Stine Akre limer en prikk på Trysil på kart på buss. To gutter ser på. - Klikk for stort bildeVaraordfører Stine Akre satte Trysil på volleyballkartet. Anne N. Sætre, Trysil kommune
Det skjedde i forbindelse med at Sandasol-prosjektet med klubbveileder Kate Sønstebø i Norges Volleyballforbund og landslagstrener Alexandre Peres kom til Trysil for å lære bort volleyballtriks og -tips. Alexandre er brasiliansk og landslagstrener for de norske sandvolleyballagene til gutter U18 og jenter U20 og U22. Og kartet - det er på prosjektets Morgan bobil.

To runder

Alexandre og Kate kjørte to runder med tips og triks, først på Prestgardsjordet og så på sandvolleyballbanen på flomvollen.

- Målet med prosjektet er å spre sandvolleyballglede og -kunnskap til alle vi møter på vår veg, sier Kate som har vært over hele landet for å gjøre nettopp det.

Ballgave

Før de dro igjen, fikk kommunen et nett med ti volleyballer i gave.

- Dem legger vi i utstyrskassa ved sandvolleyballbanen - og på Prestgardsjordet bare vi får opp nett der. Så håper vi riktig mange begynner å spille volleyball, sier kultursjef Anne N. Sætre.

Anne Norderhaug Sætre
Kultursjef