Utdanningsstipend til helsepersonell

Fast ansatte i Trysil kommune som tar helseutdanning i høst, kan søke om stipend fra kommunen. Vi har fire ulike stipendordninger.

PC med teksten (N)EVER (S)TOP LEARNING - Klikk for stort bildeTrysil kommune gir stipend til fast ansatte som utdanner seg i helse- og omsorgsfag.

Videreutdanning - høgskolepersonell

Høgskolepersonell i helse- og mestringssektoren som tar videreutdanning, kan få inntil 30 000 kroner i stipend per studieår mot seks måneders bindingstid i Trysil kommune etter endt utdanning. Stipendordningen gjelder for fagområdene:

• Eldreomsorg og demens
  • Habilitering og rehabilitering
  • Lederutdanning

Saksnr. 2024/4167.

Grunnutdanning - bachelor i helse- og sosialfag

De som utdanner seg til sykepleier eller vernepleier, kan få inntil 35 000 kroner i stipend per studieår mot to års bindingstid i Trysil kommune etter endt utdanning.

Saksnr. 2024/4165.

Videreutdanning - fagarbeidere

Innenfor fagområdene:

• Kreftomsorg og lindrende behandling
  • Klinisk helsefagarbeid
  • Velferdsteknologi

kan få inntil 15 000 kroner i stipend per studieår. Ingen bindingstid.

Saksnr. 2024/4168.

Grunnutdanning - helsefagarbeider

De som utdanner seg til helsefagarbeidere og går på VG2, voksenopplæring eller er privatist, kan få inntil 15 000 kroner i stipend. Ingen bindingstid.

Saksnr. 2024/4166.

Søknader

Aktuelle sender søknad til Trysil kommune, postboks 200, 2421 Trysil eller postmottak@trysil.kommune.no. Oppgi saksnummer for det stipendet du søker på og legg ved bekreftelse på opptak av studieplass.

Søknadsfristen er 15. september.

Stina Brenden
Konstituert enhetsleder