Vestibylen er ferdig

Vestibylen i kulturhuset Hagelund har fått et ansiktsløft - og bedre plass til kiosk og publikum.

Nils Stenmyren sitter ved bord foran glasskap med brus og popcorn - Klikk for stort bildeKulturhusleder Nils Stenmyren er storfornøyd etter oppussinga i vestibylen. Grete Myrvold Rydje, Trysil kommune

Hensikten med oppussinga var først og fremst å få bedre plass til kinokiosken.

- Det ble det virkelig. Nå har vi popcorn, baconsnacks, brus og litt sjokolade og andre sukkervarer der. Bare vi får hyllene vi har bestilt, blir utvalget noe større, sier kulturhusleder og kinosjef Nils Stenmyren.

Ansiktsløft

Han er også fornøyd med de nye fargene og flatene i vestibylen og at det er blitt mer golvplass etter at kafédisken ble atskillig kortere.

- Nå kan vi for eksempel ha mindre konserter her med scenen mot Storvegen, sier han.

Ny kinomaskin

Kinosjefen har mer å by på. Kommunestyret har bevilget en drøy million kroner til ny kinomaskin og lerret. De skal etter planen være på plass i mai/juni.

- Kinomaskina vi har, er 13 år gammel. Garantien er utløpt og den teknologiske utviklinga går fort. Med ny maskin får vi like gode tekniske løsninger som de største kinoene i Oslo, og vi kan vise filmene i den oppløsningen de er produsert i. Med nytt lerret i tillegg blir bildekvaliteten atskillig bedre, sier Nils.

Nils Strålin Stenmyren
Kinosjef/kulturhusleder