Koselig start på dagen med Nabogo

Tirsdags morgen ble vi overrasket av tre blide fjes og boller.

Velkommen til spennende fotokonkurranse

For 14. gang arrangerer vi fotokonkurranse! Og i år er temaet møte .

Viola og Erle fra Trysil er videre til UKM-festivalen!

Vi gir en stor applaus til kunstnerne Viola Sofie Bauge Skjæraasen og Erle Rundfloen Hegg med plass på UKM-festivalen.

Omtrent 400 samkjøringsturer

Siden lanseringen i februar har mange tatt i bruk samkjøringsappen Nabogo.

Flaggregler ved Trysil rådhus

Kommunestyret har enstemmig vedtatt at kommunen skal flagge med det skogfinske flagget på flaggstanga ved Trysil rådhus 21. juni.

Turbopris til Trysil

14 ungdommer reiste til Otta 26.-28. april på UKMs fylkesmønstringen Ung kultur møtes.

Åtte tryslinger på etablererkurs

Deltakerne har deltatt på fem spennende kurskvelder i vår og de har fått etablert et nyttig gründernettverk.

95 000 kr i tilskudd til drenering

Vi har fått 45 000 kroner til i statlig tilskudd til drenering i år. Potten er dermed på 95 000 kr. Det er ingen søknadsfrist.

Ny runde med fiberutbygging

Nå blir det fiberbredbånd også på Flermoen og Tannåneset og hos den siste husstanden i Jerpenvegen.

Snaut 300 000 kroner igjen på landbruksfondet

Kommunestyret bevilget 500 000 kroner til Trysil kommunes landbruksfond i 2024. Vi har brukt nesten halvparten allerede.